Uw situatie:


Het contract staat op naam van overledene
Er blijft iemand in de woning wonen
Het is juridisch niet toegestaan om het contract op een andere naam te zetten. Dit omdat het een officiële overeenkomst is. Wij ontvangen graag uw aanmelding onder uw naam. Als we uw aanmelding binnen hebben, wordt het huidige contract aangepast en omgezet naar een contract onder uw eigen naam.

De bevestiging voor uw aanmelding volgt binnen twee weken na aanmelddatum. Daarna wordt er een eindafrekening op naam van de overledene opgemaakt. Deze eindafrekening ontvangt u binnen drie weken na de afmelddatum.

Wilt u liever persoonlijk contact?


Bel dan onze Servicedesk Nabestaanden via 088-8845052. We kijken dan samen met u naar de situatie en maken alles direct in orde.

Of neem contact op via een van de andere opties op de contactpagina (onder de meestgestelde vragen vindt u daar de contactopties).

Veelgestelde vragen

Kan ik niet gewoon de naam op het contract aanpassen?

Wij mogen een naam niet zomaar aanpassen. Dit heeft te maken met de verantwoordelijkheid voor het contract bij Vitens. Maar wij begrijpen ook dat u in geval van overlijden de naam op uw contract wel wilt aanpassen.

 

De makkelijkste manier om de naam aan te passen is door de nieuwe contractant aan te melden. Hierdoor komt het contract op de juiste naam.
X